Czy potrzebny jest audyt SEO?

To pytanie zadaję każdemu, kto się skarży, że strona, którą posiada, nie przynosi zysków. Najprościej na to pytanie, odpowiada dobrze przeprowadzony audyt SEO. No dobrze, ale co on nam tak naprawdę da i jak wykorzystać w praktyce informacje po jego przeprowadzeniu.

Jak wygląda audyt SEO?

tak naprawdę branża SEO nie ma określonych standardów, firmy z reguły określająje na podstawie własnego doświadczenia i szczątkowych informacji, które przekazuje firma Google w wytyczych dla Webmasterów. Opiszę tu pokrótce moim zdaniem najważniejsze kryteria audytów. Jaki zakres powinien mieć audyt? Podstawowym podziałem jest przeprowadzenia go z poziomu zagadnień technicznych [onsite] oraz merytorycznych – content. W pierwszej kolejności należy zbadać budowę strony, mając na uwadze metaopisy linków i zdjęć, nagłówki strony oraz ‚obszerność’ kodu. Ważnym technicznym czynnikiem SEO jest również test w narzędziu PageSpeed Insights oraz dane strukturalne, których poprawność możesz sprawdzić pod tym adresem: https://search.google.com/structured-data/testing-tool. Powyższe czynniki powinny bez wątpienia być brane w raporcie z audytu. Inne dodatkowe, zapewne będą również użytecznymi wskazówkami.

Jeżeli chodzi o zakres merytoryczny zawartości strony, to sprawa jest znacznie bardziej rozbudowana. Tu należy sprawdzić, czy treści są pisane samodzielnie i nie występuje ‚duplicate content’. Dodatkowo Google bada poziom jakości pisanego tekstu oraz użyteczność dla odbiorcy. Co ciekawe, z najnowszych badań przeprowadzonych przez SEMrush wynika, tu cytat z mojego bloga:

35 procent rankingu domen dla słów kluczowych o dużej konkurencyjności nie ma słowa kluczowego w tytule. Sugeruje to, że algorytmy Google stają się coraz lepsze w zrozumieniu kontekstu / synonimów i / lub, że słowa kluczowe w tytule strony stają się mniej ważnym czynnikiem w rankingu!

Dalsze rozważania audytu SEO, z punktu widzenia zawartości treści, dostosowuję się w zależności od specyfiki serwisu, który jest sprawdzany.

Reasumyjąc: opisałem tu kilka, moim zdaniem istotnych czynników branych pod uwagę w trakcie audytów. Co ogólnie ma udowodnić poniższą konkluzję.

Audyt SEO może posłużyć do wyciągnięciu wnioskuw na wielu płaszczyznach. Poprawa jakości strrony, sama w sobie pozytywnie wpłynie na podwyższenie pozycji w rankingu wyszukiwania a do tego jest podstawą w procesie pozycjonowania. Audyt, może być również twoim ‚sprawdzam’ dla firmy pozycjonującej twój serwis internetowy. Więc bez wątpienia warto go przeprowadzić.